Reisnieuws!!

16 december 2018 - Hoorn, Nederland

Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we bijna 2 jaar thuis na ons avontuur van een jaar lang fietsen over een stuk van de wereld….nog dagelijks denken we terug aan ons bijzondere jaar en we praten er vaak over.

Na onze terugkomst in Nederland is er veel gebeurd.  Het voornaamste was om onze draai weer te kunnen vinden en dat viel af en toe niet mee; heimwee naar de mooie ontmoetingen, de prachtige natuur, het lekkere eten en vooral de vrijheid…

Beiden vonden we best snel weer werk: Patty is terug in de zorgsector en Richard is als ZZp’er in de bouw aan het werk gegaan. Het eerste jaar hebben we in 2 huizen gewoond waar we door veel geluk in terecht kwamen alvorens we intrek konden nemen in ons “nieuwe” huis in Hoorn. Dit hebben we compleet verbouwd en we wonen heerlijk aan de rand van de binnenstad! 2018 stond voor een groot deel in het teken van opknappen en inrichten. Hoe luxe na een jaar in een tentje te hebben gebivakeerd...

En dan begint het toch weer te kriebelen….

Soms dromen we weer van een lange reis maar onze thuissituatie  voelt hier ook heel prettig. We hebben daarom besloten om voor een wat “kortere” periode op reis te gaan. De bestemming is Sri Lanka geworden en dit (volgens deskundigen) prachtige land gaan we in 6 weken -uiteraard weer op de fiets- ontdekken! Op 28 januari vertrekken we om zo ook een beetje de Nederlandse winter te ontvluchten :-)

Graag nemen we jullie weer mee op reis door ons verhaal te delen!

Wij wensen jullie alvast fijne feestdagen en we “spreken” elkaar snel!

Groetjes,

Patty en Richard

1. Pauline:
    Hoi Richard en Patty!

Ja maar echt hè?! 😀
    Wat leuk om weer van jullie te horen en wat een mooie plannen weer!
    Minstens zo leuk dat we weer “ mee mogen reizen” we wensen jullie dan ook heerlijke feestdagen met iedereen die jullie lief is alvorens jullie weer op avontuur gaan! 🚴‍♂️🚴🏻‍♀️
    Liefs uit Limmen! 😘
  2. Lida:
    Hallo Patty & Richard,
    Wat leuk om te horen en heerlijk de zon weer op te zoeken. Onze dochter Marlon is begin november van Noord naar zuid SriLanka gereisd in 2,5 week met haar man. Erg mooi eiland, mooie foto’s gezien. Heel veel plezier en gezellige feestdagen en leuk om dit te volgen. Lieve groet, Ruud en Lida
  3. Erik & Sonja Snijders:
    16 december 2018
    Hi Patty en Richard, ja als je eenmaal van dit avontuur geproefd hebt smaakt dit naar meer. Heel veel plezier en mooie indrukken toegewenst en wij kijken weer uit naar de verhalen.
  4. Sjaak en Marry de Groot:
    16 december 2018
    Veel plezier op jullie fietsreis. Wij zijn net terug van de fietsreis 6 weken Bali. Lomboken Sumbawa.(zie Marryensjaak4.waarbenjij.nu) We snappen dat het weer kriebelt bij jullie. Dus lekker genieten van weer een mooi avontuur!!
    Groetjes; Sjaak en Marry
  5. Frans en Mariëtte:
    16 december 2018
    Hi reislustigen! Leuk om zo weer van jullie te horen! Alvast heel veel plezier gewenst en uiteraard fijne feestdagen en we zijn benieuwd naar jullie reis ervaringen
    Groetjes van Mariette en Frans
  6. Corrien Bleeker:
    16 december 2018
    Veel plezier. Ik ga jullie prachtige en leuke verhalen en fotos weer volgen. Geniet er van. En al vast een gelukkig en gezond 2019 en fijne feestdagen. Groetjes van theo corrien mandy siem ramon en iris.
  7. Arie Berkhout:
    17 december 2018
    Weer een prachtig vooruitzicht, geniet er van en we zijn weer benieuwd naar de verhalen en foto’s.

Gr Arie en Alie
  8. Groetjes Giel & Monica:
    17 december 2018
    Hé buurtjes, wij gaan jullie wel weer missen! Gelukkig zijn het maar 6 weken en hebben wij de foto's en de mooie verhalen nog! Héél veel fiets plezier gewenst.
  9. Patrick verberkt:
    Hoi Patty, Richard,

"Waar het bloed kruipt.." zeggen ze wel eens. Mooi dat jullie die beenspierbundels weer gaan benutten, haha! Veel plezier en een goeie reis vanuit Brabant/Limburg.

De kerstboom zul je er wellicht niet tegenkomen, maar toch fijne dagen en alvast een gelukkig nieuwjaar toegewenst! En uiteraard veel reisplezier!
  10. Cees van der Wee:
    18 december 2018
    Super leuk om te lezen. Mooi om die afwegingen te mogen en kunnen maken. Het lijkt op 2 walletjes: thuis in nederland en ook weer die vrijheid. Zo blijven jullie volgens mij zo dicht mogelijk bij jullie zelf en dus in blans.
    we gaan het volgen
    groetjes
    Cees
  11. Rick:
    18 december 2018
    Dat is een goed vooruitzicht! Goed bezig Patty en Richard. Veel plezier en geniet van het mooie avontuur.
    We blijven jullie volgen
  12. Mattie en Theo Pikker:
    20 december 2018
    Party en Richard,
    Spannend en romantisch.
    Fietsen temidden van de theeplukkers.
    Graag veel foto’s en verhalen voor ons thuiszitters
  13. Klaas en Aline Berkhout:
    21 december 2018
    Wat .een goed plan! We reizen graag weer met jullie mee! Fijne feestdagen en een voorspoedig en gezond 2019.
    Groetjes, Klaas en Aline
  14. Nienke Jansen:
    22 december 2018
    Mooie plannen weer! Heel tof, we lezen weer mee! Fijne feestdagen nog even hier en geniet van de voorbereidingen!! Liefs uit Zwolle, Erwin, Nienke, Kiki, Pim & Fien
  15. Corinne:
    25 december 2018
    Lieve Rich en Patty,
    Wat een heerlijk vooruitzicht!
    Genieten weer, we kijken uit naar jullie reisverhalen!
    Fijne feestdagen en ontzettend veel plezier in Siri Lanka!
    Veel liefs van Michel, Corinne, Malin en Brent
  16. Frits Zwaan:
    30 december 2018
    Richard en Patty,

Prachtig, dat jullie als een soort Columbus en Columba een, voor jullie, nieuw deel van de wereld gaan ontdekken. We reizen weer met jullie mee. GOOD LUCK !!!
  17. Barry:
    27 januari 2019
    Hoi Richard en Patty

Wat heerlijk dat het weer zo ver is, dat jullie de nieuwe reis gaan maken. Wij wensen jullie een goede vlucht.
    Heel veel plezier komende tijd en geniet er van.

Groetjes Paula, Barry en Robin.
  18. Astrid en Jurrie:
    4 februari 2019
    Hallo Richard en Patty,

Super vet dat jullie weer trappend de wereld een stukkie verderop gaan ontdekken.

Heel veel plezier, wij lezen graag mee :-)

Liefs, De Bakkertjes