Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
622

Over ons

Patty Ham en Richard Zwaan, beide 48 jaar en woonachtig in Hoorn sinds 2018.

Huis verkopen, baan opzeggen en gaan…het klinkt makkelijker dan dat het is. Toch hebben we de stap gezet! In december 2015 zijn wij voor een jaar op de fiets gestapt en hebben we een stuk van de wereld per fiets ontdekt. Waanzinnig was dat.

Nu, 8 jaar later, gaan we voor een half jaar weg. Op de fiets, ander deel van de wereld bekijken, Zuid Amerika…

Over onze reis

Een droom die uitkomt….fietsend de wereld ontdekken! We hebben bewust gekozen om onze reis op de fiets te gaan maken. Je beleeft alles veel intenser als van achter een venster. Zien, voelen, ruiken en snel contact met de locale bevolking! We starten onze reis in Nieuw Zeeland waar we drie maanden zullen verblijven. Daarna vliegen we door naar Kazachstan om vanuit hier de Zijderoute te gaan fietsen. Via Kirgizie fietsen we door naar China en wellicht Mongolie. De overige landen die op onze wensenlijst staan zijn Nepal, Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand en wie weet wat nog meer…een deel van onze reis staat dus nog open!

Bezochte landen

Wij hebben 15 landen (6%) bezocht:

Argentinië, Chili, China, Iran, Kazachstan, Kirgizië, Laos, Nederland, Nieuw-Zeeland, Sri Lanka, Taiwan, Thailand, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Vietnam.