We slaan een ander pad in….

16 mei 2025 - Hoorn, Nederland

En wel het Pieterpad! 
Deze keer niet op onze trouwe stalen Santos-rossen maar op de gravelbike. Voor ons een nieuwe vorm van “bikepacking” waar we heel veel zin in hebben!
De bagage die we meenemen is minimaal en de overnachtingen zijn voor ons luxe omdat we geen tentje meenemen (en dus ook een hele tas met slaapspullen en kookgerei niet mee hoeven nemen).
Dus in plaats van ver weg gaan we deze keer in ons eigen mooie land fietsen.

Het Pieterpad is van oorsprong een langeafstandswandelpad, ontworpen door 2 dames die vonden dat er te weinig lange wandelroutes door het mooie Nederland waren.
Inmiddels is dit pad ook uitgestippeld voor fietsers, zowel over asfalt als gravelpaden.

Die laatste gaan wij nu rijden. Zaterdag met de trein naar Groningen, vandaar naar Pieterburen om zondag te starten met de route. 
We houden jullie graag op de hoogte van onze belevenissen komende week!

Foto’s

23 Reacties

  1. Dorine Kant-Vermaak:
    16 mei 2025
    Succes💪👍
  2. Frans fisser:
    16 mei 2025
    Hoi Ricahard en Patty mooi verhaal in NHD en ik denk nog vaak aan onze gesprekken
    in ons arbeidsverleden , heel veel plezier en geniet ze gr
    Frans Fisser
  3. Thea Molenbroek:
    16 mei 2025
    Hei super Patty. Heel leuk om van jullie te horen. Ik zal je zeker volgen.

    Wij gaan ook morgen op de fiets vanuit huis richting Groningen, Ameland dan via Arnhem weer terug naar huis. De 26e.

    Hopen op mooi weer voor jullie dan hebben wij het ook. Fijne tijd. Liefs Thea
  4. Pieter Kooijman:
    16 mei 2025
    Leuk Patty en Richard dat doen jullie goed geniet👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼
  5. Joop & Pauline:
    16 mei 2025
    Wat leuk, fietsvakantie in eigen land en nog Luxe ook, Nederland is heel mooi en divers, mooie reis gewenst met mooi weer 😎
    Voor jullie een makkie 😃
    Groeten Joop en Pauline 😘😘
  6. Frans:
    16 mei 2025
    Veel plezier. Ik zie dat komende dagen een Noorderwind wordt verwacht. Zijn jullie mooi op tijd terug voor de kermis. Benieuwd naar jullie verhalen.
  7. Jana en Philip:
    16 mei 2025
    Wat leuk om jullie weer te volgen! Veel plezier! Philip start morgen met Utrecht Ultra, ook met een gravelbike, maar gaat richting het zuiden;-) Groetjes van ons!
  8. Arie:
    16 mei 2025
    Heel veel fiets plezier en geniet er van , wij hebben hem gelopen en vonden het een van de leukste tochten.
    Succes!!!
  9. Daphne Veld:
    17 mei 2025
    Wat leuk Patty en Richard!
    Heel veel plezier😘
  10. Annelies:
    17 mei 2025
    Superleuk weer. En wat een te gekke fietsen. Veel plezier.
  11. Giel & Monica:
    17 mei 2025
    Veel plezier 🥰
  12. Ab en Marthy Karsten:
    17 mei 2025
    Wat leuk. Heel veel plezier samen.
  13. Astrid Bakker:
    17 mei 2025
    Leuk om jullie weer te mogen volgen ! Ben benieuwd hoe jullie deze luxe trip bevalt . Wie weet gooi je de tent weg 😜 het weer wordt zeker heerlijk fietsweer dus een eitje voor jullie . Geniet ervan ! Groetjes Jurrie en Astrid
  14. Jacqueline Kampf:
    17 mei 2025
    Ook een mooie trip! Heel veel plezier met deze uitdaging!
  15. Corinne Glasbergen:
    17 mei 2025
    Heel erg veel plezier met deze prachtige route!
    En wat een mooi artikel in de krant!
    Geniet ervan!
    Liefs Corien en Mius
  16. Arie:
    17 mei 2025
    Natuurlijk volgen we jullie weer😄
    Veel succes!!!
    ❤️
  17. Iris:
    17 mei 2025
    Wat leuk!! Ik ben hem toevallig ook aan het fietsen met een vriend! 😊 Veel plezier!
  18. Arjen:
    18 mei 2025
    Veel plezier!
  19. Mary-Ann:
    18 mei 2025
    Super leuk!
    En heel eerlijk: we hebben zelf best een mooi land😉 super dat jullie dit dus gaan doen.
    Veel plezier💪
  20. Nienke Jansen-Berkhout:
    18 mei 2025
    Een mooie week gewenst!!
  21. Joop en Mieke Haverbusch:
    19 mei 2025
    Kanjers zet hem op.gaat goed op de cravelbiks
    Joop&Mieke
  22. Kees. en Afra:
    20 mei 2025
    Veel plezier in het mooie Nederland
    Groetjes van ons
  23. Silvia:
    22 mei 2025
    Wat leuk een nieuw avontuur!!
    Veel plezier samen en geniet van al mooie dingen dicht bij huis
    Succes en een mooie week.
    Liefs