De laatste etappe...
30 maart 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland
De laatste etappe in Nieuw Zeeland is ook de langste geworden. Na 132 kilometer waarvan 50 tegenwind rollen we Christchurch binnen....We volgden vanuit Geraldine de "Scenic Route" richting Christchurch. Naar onze mening bedoelen de Nieuw Zeelanders met Scenic in dit geval saai. Een weinig inspirerende route die maar op 1 plek erg mooi is...maar goed, je kunt niet alles hebben. We verblijven in een prima hostel en genieten nog even van het westerse "gemak" en de luxe van uit eten en een lekere borrel. Ook doen we weer leuke contacten op in het hostel. Leuk hoe snel je nieuwe kennissen hebt en weer mooie en gezelige avonden!
We kijken terug op 3 fantastische maanden met ook een tegenslag. Het blijft heel vervelend dat de herineringen in foto's weg zijn maar ze zitten wel in ons geheugen. We hebben genoten van de prachtige natuur, de mensen, de rust en soms ook de drukte maar vooral van en met elkaar en het vrije gevoel!
Voor de liefhebbers hierbij nog wat statistieken:
- 4796km gefietst
- voor de fietsliefhebbers: heeeel veel hoogtemeters
- 0 lekke banden....(laten we dit vooral zo houden...)
- 1 valpartij (Richard)
- 73 nachten gekampeerd, 3 nachten geslapen bij wildvreemden (nu niet meer..) en 13 nachten geslapen in hostels, motels en hotels
Momenteel wachten we op de taxi die ons naar het vliegveld gaat brengen. We kijken uit naar deel 2 van onze reis!!

Heel veel succes en plezier verder!
Gr. Wouter
Dikke kus!!
RESPECT!!!wat een kilometers en wat een prachtig avontuur!
Wij genieten van jullie blog en denken regelmatig aan hoe het jullie vergaat.met ons gaat alles goed,Thijs is alweer 1 jaar en is op zijn loopfiets ook al heel wat kilometers aan het "fietsen"
Heel veel plezier in jullie volgende avontuur en heel veel geluk(geen lekke banden of andere spannende dingen)
Dikke kus Jan Daphne en Thijs!
We hebben op internet de zijderoute bekeken en andermans reisverhalen gelezen.
We zijn nu heel erg benieuwd hoe jullie deze reis gaan ervaren en kijken dan ook heel erg uit naar het volgende reisverslag.
Heel erg veel plezier!
Liefs van ons
Wat zullen jullie eelt op de billen hebben straks (haha). Super dat het jullie goed vergaat.
Helaas van die diefstal (helaas heb je die klojo's dus over de hele wereld.), maar goed de herinneringen blijven uiteraard en veel foto's zijn bewaard gebleven. Blijf positief vooruit kijken en succes!!
Groetjes Patrick