Ritme

7 februari 2016 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Het is 5 uur als de wekker gaat...we maken ons op voor het wandelen van de Tongariro Crossing. Een dag waar we beiden naar uitgekeken hebben...onderweg vertelt de chauffeur die ons naar de start brengt dat we snel de berg over moeten omdat het weer zal omslaan. Vooralsnog ziet het er veelbelovend uit; opkomende zon en mooie vergezichten. Wij zijn er klaar voor...al snel begint het te betrekken en ook te (mot)regenen. Niet veel later waaien we bijna van de bergkam af en is er van het fraaie uitzicht geen sprake. Uiteindelijk komen we half onderkoeld aan bij de onbemande berghut waar we weer een beetje opwarmen en de schoenen van een laag zand en water ontdoen....de geadviseerde regenbroek hebben we natuurlijk thuisgelaten. Aan de andere kant van de berg hebben we mooi uitzicht en kunnen we al genietend het laatste stuk afdalen.

We zijn inmiddels alweer 5 weken onderweg en de dagen vliegen voorbij...het is een soort ritme geworden waar we ons in begeven; fietsen, eten en slapen...onderweg komen we ook mede-fietsreizigers tegen, allemaal met een eigen verhaal. De duitse Hubert die midden op de weg stopt, zichzelf voorstelt en meteen vraagt hoeveel kilo baggage we op onze fietsen meenemen. Vervolgens meldt hij dat in de plaats waar wij naar toe fietsen alle campings volgeboekt zijn. Aangekomen blijkt er meer dan voldoende plaats te zijn voor onze tent. Gelukkig..Een man die 2 jonge  kinderen (3 en 6 jaar) op zijn fiets meeneemt en zo de wereld rondreist in 2 jaar.

Na onze logeerpartij bij de familie Hart hebben we 2 dagen in Auckland vertoeft en de Skytower bezocht, een heel bijzondere ervaring. Vervolgens zijn we naar Paeroa doorgereden om de opgestuurde spullen op te halen bij Marten en Eve. Hier zijn we hartelijk ontvangen en Marten was wel HEEL benieuwd wat er nu toch in dat pakketje zat.... eindelijk kon hij het zien; het tentdoek. We hebben de tent hier opnieuw in elkaar gezet (nog best een klusje) onder het toeziend oog van de gastheer en -vrouw. Uitgenodigd voor het diner en ook een ontbijt stond de volgende morgen uitgebreid voor ons klaar.

Vanuit hier naar en door de Coromandel gefietst. Dit is een prachtig gebied en de zwaarste beproeving tot nu toe. Onverharde en supersteile hellingen met een steigingspercentage van 20% zijn hier heel gewoon. Als de top dan is bereikt en je mag weer naar beneden ben je dat toch ook weer (bijna) snel vergeten.

Via Cooks Bay, waar we een rustdag hebben genoten, zijn we naar Tauranga en Rotorua gefietst. Een bezoek aan het vulkanisch park mocht uiteraard niet ontbreken. Mooi om deze bijzondere natuurverschijnselen te zien.

Nu verblijven we bij Lake Taupo om morgen verder te reizen naar de oostkust.

Onderweg kwamen we onderstaande spreuk tegen op de muur van een huis die we van toepassing vinden voor onze reis:

"It's the journey, not the destination"

1. Pieter Spruit:
    7 februari 2016
    Hey toppers. Fantastische plaatjes. Hoe is het bier en hoe zijn de frikadellen in Nieuw Zeeland? Die groene fiets vinden de mannen niet zo leuk. Haha. Ik geniet achter de pc van die mooie plaatjes. Prachtig. Ik ga niet te carnavallen want zonder jullie geen carnaval. Veel plezier take care.
  2. Ome Jos Tante Ria:
    Hallo wereld reizigers

De Tongario Crossing is zo wie zo al een behoorlijk zware wandeling en bij dit weer niet leuk
    Ons is het toen afgeraden en als ik jullie verhaal lees snap ik nu waarom.
    En we reizen weer met jullie mee de foto's zouden zo uit ons foto boek kunnen komen.Coromandel vonden wij ook heel mooi gelukkig reden wij er met ons campertje want inderdaad is het daar berg op berg af.
    Maar wat is Nieuw Zeeland toch een mooi land.
    Vorige week stond er in de reis krant Nieuw Zeeland "zoals als God het bedoeld heeft"
    En dat is volgens ons ook waar.
    Geniet maar lekker verder van dit mooie land.

Groetjes uit Hippolytushoef
  3. Arie Berkhout:
    Hai, hai,

Wat heerlijk om weer een verslag te lezen! Keek er echt nadat uit! En dan die mooie foto's....
    De kaart gaat weer op tafel en onze herinneringen komen boven drijven ..
    Dikke kus en blijf genieten.
  4. Carole:
    Lieve Patty en Richard,
    Wat prachtig allemaal en geweldig dat wij op deze manier mee kunnen genieten van jullie avontuur. 5 weken onderweg en aan de kaart en route te zien al heel wat kilometers in de benen. Geniet van het onderweg zijn! Wij kijken uit naar nog meer avonturen en mooie plaatjes. Groetjes uit Wognum
  5. Marcel en Nancy:
    Hey Patty en Richard,
    Wat een mooi verslag weer van jullie reis. Leuk om zo een beetje mee te kunnen genieten.. Prachtige foto's!!
    Hoe gaat het met de conditie??
    Veel plezier en blijf genieten!
  6. Michael en Danielle:
    Hé levensgenieters,

Ontzettend leuk om af en toe eens iets van jullie te horen en zien. We zijn heeeeeeel erg jaloers op jullie. Geniet van wat nog gaat komen, enne....... Koken jullie nog een beetje????

Voorzichtig en kalm aan, groetjes,

Michael,Danielle en de kinderen
  7. Esther:
    8 februari 2016
    Hoi lieve Ries en Pat,

Wauw wat een prachtige foto's en ervaringen tot nu toe. Vijf weken "nog maar", dat belooft nog wat. Bijzonder zeg dat de mensen daar zo gastvrij zijn, en zelf koken hoeft zo inderdaad niet meer;-). Hier in Wognum missen jullie niet veel, het weer is herfstachtig veeeel wind en veeel regen. Het wil maar geen winter worden. Doe ons dan maar voorjaar, dit is niks. De carnaval was gezellig volgens Ramon, ik ben niet geweest ik ga volgend jaar wel weer met jullie. Lekker genieten verder, doe voorzichtig en schrijf snel weer een reisverhaal. Groetjes Ramon, Esther, Fabiënne en Chris
  8. Erik & Sonja Snijders:
    9 februari 2016
    Ha die wereldreizigers, wat een mooie verhalen allemaal zeg. En wat een fantastische foto's van het land maar die baard.....dat kan echt niet hoor..hahaha....
    Hier is het maar miezerig weer met veel wind maar wat vliegt de tijd hé? Jullie zijn nu alweer 5 weken onderweg en hebben al zoveel mee gemaakt, kunnen jullie al die indrukken wel verwerken...:-)
    Geniet er maar lekker van en we zijn weer benieuwd naar het volgende verslag.
  9. Simone:
    9 februari 2016
    Wat een prachtige verhalen en foto's, heel veel plezier!
  10. Perry:
    12 februari 2016
    Hee Richard en Patty, wat zijn dat toch een prachtige verhalen!! Pff, wij zitten hier midden in een bagger winter met veel stormen. Wat een prachtige plaatjes ook! Top. Het duurt gelukkig voor jullie nog even voor jullie thuis zijn, maar ik heb het verstandige besluit genomen te stoppen in de Bloesem. Na 13 jaar zit het er na 25 februari op!! Veel plezier verder en liefs uit Hoorn.
  11. Marco en Susan:
    15 februari 2016
    Nog maar geen 2 maanden onderweg en dan al zulke mooie ervaringen meemaken. Wat zullen jullie ontzettend genieten. Wij dachten dat Oostenrijk mooi is, maar er zijn nog meer mooie plekken op de aardbol. We gaan jullie volgen, we vinden jullie uitdaging echt bewonders waardig. Viel Spaß, liebe Grüße aus Piesendorf
  12. Lambère:
    17 februari 2016
    He weer een nw bericht ;-)
    Gaaf om te lezen. Lekkere eierenlucht in rotorua He! Nog in de verleiding gekomen voor een parachutesprong boven lake taupo?
    Have fun!