On the road again....

19 november 2023 - Hoorn, Nederland

Hallo allemaal!

We gaan weer op reis, vandaag hebben we een bevestiging ontvangen dat we tickets hebben voor ons volgende trip!

We mogen weer lekker op de fiets een nieuw avontuur gaan beleven. Wat een heerlijk idee.

We nemen jullie mee in ons afgelopen periode van dromen, denken, plannen maken en zoeken naar de mogelijkheden;

Langzaam begon het verlangen naar een nieuw fietsavontuur weer te groeien. Met elkaar overlegd waar dan naartoe? Ieder van ons had zijn ideeën daarover. De wensenlijstjes naast elkaar gehouden en daar was de bestemming: India.                                                                                                       Inlezen, dromen, uitzoeken hoe het is om daar te fietsen, informeren naar tickets en uitpluizen wat betreft visum..... en dat laatste was de grootste klus. Na veel uitzoekwerk en contacten met diverse visumbureaus blijkt dat je voor maximaal 3 maanden in India mag verblijven.                                 Wij willen graag een half jaar fietsen en niet het land uit hoeven om opnieuw een termijn van 3 maanden te mogen blijven. Veel te veel gedoe naar ons idee.  Wij willen ergens aankomen, fiets uitpakken, tassen opladen en dan....fietsen;-)                                                                                               Dus...plan India valt af.                                                                                                                                                                                                                              Dat was een teleurstelling, balen, wat dan?                                                                                                                                                                                   Denken, dromen, de lijstjes er weer bij, andere kant op? Uiteindelijk hebben we besloten om naar Zuid Amerika te gaan! Dit is al heel lang een droom die Richard koestert. Hij heeft er super veel over gelezen, heeft al veel wensen en ideeën wat route betreft dus een nieuwe insteek en heel andere richting op. Het type reis wordt totaal anders: in Azië zijn we al vaker geweest met daar de drukte, overal leven op straat, drukke verkeerssituaties, en alles wat jullie verder hebben gelezen op ons blog.                                                                                                                                                                             Nu Zuid-Amerika: veel meer natuur, uitgestrekte vlaktes, hoogtes, zoutvlaktes, andere culturen. Een heel nieuwe ervaring. Super om weer naar toe te leven!

Wat is de beste tijd om daar te fietsen?                                                                                                                                                                                                 Van Noord naar Zuid of andersom? Wij gaan van zuid naar noord. Dit in verband met de seizoenen, of dit wat wind betreft het beste idee is zullen we jullie later vertellen.

Bijkomend verhaal is ook dat we op hoogte gaan fietsen de temperaturen lager zullen zijn dan in India....Patty heeft thuis met +5 al  "erg koud" dus dat wordt een uitdaging. En ander soort kleding mee. Op de zoutvlakte kamperen vraagt ook om andere haringen en ga zo maar door. Veel lezen, uitzoeken en lekker bezig zijn.

Begin januari vertrekken we al dus dat is best kort dag...We vliegen naar Buenos Aires waar we 10 dagen zullen blijven en Spaanse les willen gaan volgen. Dan vliegen we door naar Ushuaia, de zuidelijkste stad ter wereld. Vanaf daar begint ons fietsavontuur!

Net als voorgaande keren gaan we een blog bijhouden dus zo kunnen jullie dus weer met ons mee "fietsen"....

Hasta luego

1. Ab:
    19 november 2023
    Wat leuk. Ik ga jullie weer volgen.
  2. Esther:
    19 november 2023
    Wow, dat is inderdaad een heel ander plan! Maar dat gaat, jullie kennende, helemaal goed komen. Leuk dat we jullie weer mogen volgen, Ik ben nu al benieuwd naar de verhalen!! Liefs Esther
  3. Marja:
    19 november 2023
    Wow wat leuk ga jullie volgen liefs marja
  4. Astrid en Jurrie:
    19 november 2023
    Jeetje, super gaaf. Wij gaan jullie zeker volgen.
  5. Sjaak en Marry de Groot:
    19 november 2023
    Wat leuk zeg. We gaan jullie volgen. We zijn zelf net terug van fietsroute kust Portugal. Wel stoer dat jullie dit doen. Heel veel fietsplezier en avontuur. Sjaak en Marry
  6. Wendy:
    19 november 2023
    Jee, wat een mooie nieuwe plannen weer en al zo snel! Super leuk en we volgen jullie via de app graag weer in alle mooie avonturen.
  7. Klaas en Aline Berkhout:
    19 november 2023
    Wat een geweldig mooie plannen! We gaan jullie zeker weer volgen! Veel succes met de de voorbereidingen, groetjes Klaas en Aline
  8. Bertus de Vries:
    19 november 2023
    Dapper hoor. Veel plezier ! Wij gaan jullie volgen.
  9. Ina:
    19 november 2023
    Wat een uitdaging, heel veel plezier en kom gezond weer thuis....succes...wij volgen jullie weer.
  10. Giel & Monica:
    19 november 2023
    Jullie zitten ook vol met verrassingen 😉 Zuid Amerika met het zijn. Wij gaan jullie uiteraard weer volgen
  11. Madeleine:
    19 november 2023
    Wat een super leuk vooruitzicht. Zuid-Amerika is echt een geweldig continent. Heel veel plezier met het plannen van alles.
  12. Ome Jos Tante Ria:
    19 november 2023
    Oh wat heerlijk daar kijken we uit naar jullie avonturen.
    Alvast een goede reis gewenst en we hopen op heel veel mooie verhalen en mooie foto's
  13. Renko:
    19 november 2023
    Uiteraard gaan we jullie avonturen weer volgen!! Heel veel plezier!!
  14. Patrick Verberkt:
    19 november 2023
    Richard & Patty, veel plezier, geniet ervan en we zullen jullie volgen, succes 👍👍
  15. Frans Velzeboer:
    19 november 2023
    Wat ontzettend leuk om jullie weer te kunnen en mogen volgen. We wensen jullie alvast een super mooie reis en veel succes met de “laatste” voorbereidingen.
  16. Ben en Thea:
    19 november 2023
    Geweldig leuk dat wij jullie nieuwe avonturen weer mogen volgen. Wat een super plan. Alvast een hele goede reis samen .
    Heel veel plezier.
  17. Barry:
    19 november 2023
    Wat ontzettend leuk! Veel succes met de verdere voorbereidingen, en vast heel veel plezier en goede reis samen.
  18. Leo & Wendy:
    19 november 2023
    Richard en Patty heel veel plezier met jullie aanstaande avontuur en uiteraard gaan we jullie volgen!
  19. Guido Koenen:
    20 november 2023
    Succes met de laatste voorbereidingen en veel plezier gewenst! We gaan jullie weer met interesse volgen!
  20. Arie Berkhout:
    20 november 2023
    Wat een uitdaging !! En natuurlijk volgen we jullie!
    Heel veel plezier en hele goede reis❤️
  21. Frank Smit:
    20 november 2023
    Dat klinkt als een heel mooi avontuur in the making. Veel plezier en succes!
  22. Carole:
    20 november 2023
    Fantastisch, wat een mooi avontuur in het verschiet!
  23. Jacqueline Kampf:
    20 november 2023
    Wat leuk zeg! Super. Heel veel plezier met dit geweldige avontuur!
  24. Pauline van der Steen:
    20 november 2023
    Echt he?! Jullie gaan het gewoon weer flikken! Wat ontzettend leuk om ook weer deelgenoot van jullie avonturen te mogen zijn!
    Joop heeft net 3 weken in Chili gefietst, vond het een onvergetelijke ervaring!
    Veel plezier en succes met de laatste voorbereidingen!
  25. Angelique Kistemaker:
    20 november 2023
    Wat geweldig 🤩 ik kijk er nu al naar uit om jullie via deze weg weer te volgen. Geniet van de laatste voorbereidingen
  26. Bert Rozemond:
    20 november 2023
    Geweldig weer, echt een uitdaging! Patagonië, Perito Moreno, Ushaia, Fin del Mondo, kaart van Hoorn in het museum/ gevangenis, mooie start om naar het noorden te fietsen. Rust, stilte en voor je gevoel oneindig in een indrukkende natuur. Heel veel plezier en mooi om weer te volgen.
  27. Gré Steen-Ham:
    21 november 2023
    Patty en Richard, wat weer een stoer plan.
    Succes met de voorbereidingen. En op naar een mooie reis.
  28. Annemarie:
    21 november 2023
    Wat mooi, zo snel de knop om , en een heel andere reis die jullie gaan maken. Natuurlijk ga ik jullie volgen. Veel plezier met de voorbereidingen.
  29. Lianne Anema:
    21 november 2023
    Wat leuk zeg! Wij gaan in april naar Buenos Aires en Brazilië. Zullen vast nog leuke dingen tegen komen in jullie blog.
  30. Yvonne Koning:
    22 november 2023
    Wauw, wat stoer weer! Leuk dat jullie ons weer meenemen op reis, kijk er nu al naar uit om jullie avonturen en ervaringen hier te lezen. Succes met de verdere voorbereidingen!
  31. Monique Otsen:
    3 december 2023
    Wat gaaf dat jullie weer op avontuur gaan! Geniet van jullie reis en wij kijken uit naar jullie verhalen. Succes met de laatste voorbereidingen!
  32. Joop Haverbusch:
    6 januari 2024
    Wat geweldig wat julliedoen. Geniet met volle teugen. Joop & Mieke
  33. Marcel Loos:
    6 januari 2024
    Heel veel plezier met deze mooie reis.
  34. Ton DeBoer:
    7 januari 2024
    Ik volg jullie uiteraard! Heel veel sterkte en succes.
  35. Corinne:
    10 januari 2024
    Ik heb net nog even al jullie foto’s bekeken
    van jullie vorige reis!
    Dat waren er nogal wat!!!
    Ik kijk ontzettend uit naar jullie aankomende mooie foto’s en reisverhalen betreft deze uitdagende mooie reis!
    En wat fijn dat we allemaal weer mogen meegenieten!!!
    Heel erg veel plezier!
    Dikke kus van de Zuurbiertjes! 💋