Thuisreis

8 januari 2017 - Wognum, Nederland

De jaarwisseling verloopt rustig in Bangkok. In plaats van vuurwerk worden er, vanwege het overlijden van de koning, kaarsen aangestoken. We bezoeken eerst een square die versierd is met prachtige verlichting. Het is er heel druk is en we besluiten daarom naar een plein met een aantal cafés te gaan. Om middernacht klinkt er hier en daar een gil en gaat men gewoon verder met het kijken naar een Engelse voetbalwedstrijd. We genieten van de ontspannen sfeer, het lekkere eten en een Chang biertje.
Op de een na laatste dag maken we een begeleide fietstocht in en om Bangkok. We bezoeken tijdens de tocht een grote tempel waar vanwege het nieuwe jaar veel gebeden wordt. Het is prachtig om deze taferelen te aanschouwen. We fietsen over de bloemenmarkt en varen een stuk met een longtailboot.
De laatste dag pakken we de fietsen en onze spullen in en maken ons op voor de terugreis. Deze verloopt voorspoedig en het weerzien op Schiphol met onze families is intens en hartverwarmend.
We stellen onze thuiskomst nog even uit door een paar dagen in Amsterdam te verblijven. Het is wennen vanuit de 35 graden in Bangkok naar temperaturen van rond het vriespunt in Nederland. We genieten van de stad met al zijn geneugten.
Op zaterdagochtend is het dan toch zover...we stappen in Amsterdam op de fiets voor het allerlaatste stuk van onze reis. Ondanks dat het koud is en er sneeuw ligt, genieten we weer van het mooie Nederland. Ook hier is de thuiskomst fantastisch met onze familie en vrienden!
We kijken samen terug op afgelopen jaar...
Een jaar waarin we 18000 kilometer op het zadel hebben doorgebracht. Een jaar van alleen maar lente en zomer. Een jaar vol van prachtige natuur en levendige steden. Een jaar van genieten en soms ook afzien. Een jaar met heel veel blije momenten en soms ook een traan. En vooral een jaar van bijzondere ontmoetingen met mooie mensen; zij hebben voor het grootste gedeelte deze reis zo bijzonder en onvergetelijk gemaakt.
Het was ook een jaar waarin we mensen met verschillende godsdiensten in harmonie met elkaar hebben zien samenleven. Daar kunnen veel andere landen in de wereld een voorbeeld aan nemen.
We voelen ons bevoorrecht dat we deze reis hebben kunnen maken en het heeft ons zoveel rijker gemaakt!

We hopen dat we jullie op deze manier hebben kunnen laten meegenieten van onze reis. Wij vonden het in ieder geval enorm leuk om jullie reacties te lezen. Tot snel!!

1. Bertus de Vries:
    8 januari 2017
    Welkom thuis! Spreken elkaar gauw.
  2. Ton de Boer:
    Hoi Patty en Richard.

Geweldig genoten van jullie avontuur en mooi dat alles zo goed is verlopen. Welkom thuis in het mooie NH.
  3. Daphne Veld:
    8 januari 2017
    Lieve Patty en Richard,Welkom thuis!!!
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt en wat hebben wij genoten van jullie mooie foto's en boeiende verhalen van jullie reis.Nu lekker bijkomen en wennen aan de kou brrrrr.
    Tot snel lieve groet Jan en Daphne
  4. Marcel en Nancy:
    8 januari 2017
    Patty en Richard, welkom thuis!! Een prachtige ervaring rijker!
    Wat hebben we genoten van jullie reisverhalen, dank daarvoor! Veel plezier en succes met het laten landen van alle indrukken!
  5. Erik & Sonja Snijders:
    8 januari 2017
    Welkom thuis Richard en Patty. Bedankt voor alle mooie verhalen die jullie hebben gedeeld, wij hebben er erg van genoten. Erik en ik hopen jullie snel weer te spreken.
  6. Lida:
    8 januari 2017
    Wat een schitterend jaar en wat een leuke verhalen. Ik heb ervan genoten.
    Groetjes, Lida
  7. Dennis:
    8 januari 2017
    Welkom thuis, Richard en Patty!
    Succes met aanpassen aan Nederland, dat zal wel weer even wennen zijn ;-). Hopelijk spreken we elkaar snel!
  8. Ina:
    8 januari 2017
    Welkom thuis, in ons koude kikkerlandje...zal even wennen zijn, ook wij hebben genoten van jullie reisverhalen, en dan vooral voor ons Vietnam en Thailand. Hebben heel veel bekende dingen gezien op jullie foto's. Nog de beste wensen en maar weer veel plezier in Wognum waar de harde realiteit er weer aan komt. succes...
  9. Patrick Verberkt:
    Patty en Richard,
    Welkom thuis! Jaar is snel gegaan. Genotenvan jullie verhalen en foto's.
    We zeggen: de beste wensen en alle goeds voor 2017.
    We spreken elkaar !
    Groet Patrick
  10. Gort:
    8 januari 2017
    welkom thuis !! wij hebben ook heel erg genoten van jullie verhalen en foto's en voor ons is het ontzettend snel om gegaan. Hopelijk ga je weer terug naar je "oude baas" en zien je weer snel op de koffie !
    Groetjes Fred, Door, Michel en Don
  11. Ab karsten:
    8 januari 2017
    Hoi Richard en Patty, wat een mooie reisverslagen. We hebben ervan genoten. Welkom thuis. Groetjes Ab en Marthy
  12. Guido Koenen:
    8 januari 2017
    Genoten van jullie verhalen!
  13. Frans Velzeboer:
    Hi Richard en Patty,
    Welkom thuis!
    Dank voor het mee genieten van jullie fantastische reis!
    Groetjes
    Mariëtte en Frans
  14. Astrid en Jurrie:
    9 januari 2017
    Wat fijn dat jullie weer veilig en gezond terug zijn !
  15. Jolanda:
    Patty en Richard,

Welkom terug in Wognum. Ik heb inderdaad erg genoten van alle jullie prachtige ervaringen. Wat zullen jullie je rijk voelen met al die ervaringen op zak. Misschien tot snel in een spinningles? Hoewel, voorlopig misschien even genoeg kilometers in de benen!

Groetjes Jolanda
  16. Frank Brandhoff:
    9 januari 2017
    Het is leuk geweest om jullie op deze manier te volgen. Geniet weer van het ook mooie Nederland!
  17. Joop:
    9 januari 2017
    Hallo Richard en Patty, Oohhhhh zijn jullie weer thuis in Noord-Holland, ik lees het net in de regel van het E Mail bericht.
    Wat een pracht reis, verhaal, ervaring, prestatie, woorden tekort gewoon...........nu de verwerking en de verhalen nogmaals met iedereen delen.
    Geniet lekker in het koude winterse vertrouwde Nederland, we spreken elkaar.........Groeten Joop.
  18. Pauline van der Steen:
    11 januari 2017
    Lieve Wereldreizigers, welkom thuis!!
    Een diepe buiging voor de 18.000 km. Niet te geloven! Een tas vol fantastische herinneringen, hoe rijk is dat. Dank jullie wel dat wij middels jullie prachtige foto's en verhalen mee mochten genieten... We hopen dat jullie je hier weer gauw thuis mogen voelen. Succes met het vinden van een mooie plek hier voor .dikke kus uit Limmen!
    Pauline
  19. Erik en Nicolette:
    12 januari 2017
    Lieve Patty en Richard

Prachtig om jullie reisverhalen te lezen. We hebben met jullie mee genoten! Maar ook weer heel fijn dat jullie weer thuis zijn!! Hopelijk zien we elkaar snel! Kus Erik en Nicolette
  20. Fenna en Cees:
    25 januari 2017
    Haha nu wat verder gelezen. En .... jullie zijn al terug. Nou ja in ieder geval een mooie reis achter de rug en op naar een mooi nieuwjaar. 2017. Veel geluk voor jullie beiden